Skrivet av: Alter Ego | 3 juni - 2007

Du har ett värde på din blogg

En liten kul grej som jag hittade via Blogge Bloggelito,

I stora sammanhang så är det inte i hög siffra jag har, men det ger ändå ett slags värde i summan eftersom den relaterar till hur många som länkar.
Därav vikten att referera och länka till varandra som tack för ett tips, att rekommendera någon annan det man läst eller om man vill bygga på en annan bloggares inlägg. En trackback för att påvisa att man skrivit i samma ämne och en direkt/permalänk till någon inlägg och en liten länk i en bloggroll/favorit lista är olika sätt att visa såväl uppskattning som att respektera andra bloggares tid och engagemang i ett inlägg.

Om jag gör samma test nästa månad, så hoppas jag summan är lite högre, men det kan den bara bli ifall du på något sätt visar uppskattning för det du läser här på blogghjälpen. Det gör du bäst genom att länka !

Min bloggär värd $20,887.98.
Hur mycket är din blogg värderad till?

Inspired by Tristan Louis’s research into the value of each link to Weblogs Inc, I’ve created this little applet using Technorati’s API which computes and displays your blog’s worth using the same link to dollar ratio as the AOL-Weblogs Inc deal.

Andra bloggar om: , , , , ,


Responses

  1. Hej! Har ett par frågor; Jag har bilder på Flickr som jag skulle vilja ha i min meny. I en sån där snygg liten ‘låda’ badge tror jag den heter. Sen att man kan klicka på den så kommer alla dom bilderna upp som jag vill visa. Nu blev det en töntig sak i min meny😦 Fast jag gjorde som det stod. Den andra frågan är; Vart har min bloggroll tagit vägen? har bara 4 länkar i den men vill ha mer och vill ha den synlig i menyn!
    Tack för hjälpen/Pinglan

  2. Nu känns det att jag terrar dig med frågor🙂 Såg att om man her den heltrosa bakgrunden i sin blogg (presentation) så blir bilderna midnre och man kan få dom störrre genom att klikca på dom. Är någon av dom andra presentationerna sådana? För den jag har har inte den funktionen?!?
    /Pinglan

  3. Jag har aldrig testat Flickr själv så jag vet inte hur den fungerar på wordpress.com. Jag ser att du här den i widget och trycker man på bilderna så kommer man till ditt konto och ser de stora bilderna. Har för mig när jag kollat att man måste välja vilket album man vill visa.
    Men jag förstår inte riktigt hur du vill att det ska se ut om du förklarar lite tydligare så ska jag försöka titta på det senare.

    Angående din bloggroll Gå in och kolla bland dina widgets om den har hamnat fel, dra upp den till sidokolumnen.
    Vet inte om du menar att du haft fler länkar förut, men det kan lägger du ju till och tar bort i länkar. Själva bloggrollen bestämmer du under kategorier, där du antingen kan ha namnet bloggroll eller döpa till andra ‘listor’, då väljer du sedan till vilken lista länken ska tillhöra.

    Jag har ingen aning om vad du menar med rosa bakgrund och större och mindr bilder. Är det något speciellt tema du pratar om?

    Så som du märker, jag vet inte speciellt mycket om någonting, är bara en vanlig bloggare som alla andra och det jag kan/vet har jag läst mig till ( ifall du/någon tror att jag är någon personal eller något med insikt bakom kulisserna )

  4. ok:) tack för hjälpen!! Jag kom efter ett tag på det med Flikr menfick inte dit en Badge utan istället den jag har nu. Om någon annan läser detta och vet mer kanska kan berätta. För jag haar bara sett mindre Flickr rutor det bilderna hela tiden byts och man kan klicka på dom och komma till albumet.
    Detta med rosa presentatione och att klicka på bilder för att få dom större🙂 Det kom jag också på efter att ha provat mig fram…Är halft om halft nöjd med det också🙂
    Nu ska jag ännu en gång leta efter min bloggroll. Hoppas den finns på något hörn. Jag vet var den ska sitta men den typ finns inte på widges sidan alls. Jag har en annan blogg också här med samma bakgrund och allt och där var bloggroll automatiskt med i sidmenyn.
    Förlåt, jag trodde du var mer som en support!
    tack för din tid och hjälp ändå!
    /pinglan

  5. Min blogg är värd noll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!♥

  6. I go to see daily a few blogs and sites to read posts, however this web site offers quality based
    articles.


Kommentera

Kategorier

