Skrivet av: Alter Ego | 16 mars - 2007

Automatpinga wordpress.com bloggar

Att pinga sina blogginlägg är av vikt om man vill att andra skall få kännedom om att man skrivit något nytt. Hittills har vi fått gjort detta manuellt, förutom till internationella Technorati som pingas automatiskt.

Men nu har Daniel Brahneborg skapat en tjänst för att automatiskt rsspinga bloggen också till nyligen.se och twingly.se

GUIDE:

Klicka på RSS Pinga bilden, så kommer du till sidan för att skapa ett konto. Högst upp står det Ny användare, klicka på länken så öppnas en ny sida, skriv in din mailadress där så skickas en kod till dig.

skapa konto

När du fått lösenordskoden så skriver du in din mailadress samt lösenordet för att komma in på kontot

loggain

Där hittar du en flik där det står Mina Bloggar, klicka på den så får du upp ett fält där du ska skriva in bloggens namn samt RSS/feed adress. För wordpress bloggar så slutar den på /feed/

exempel http://bloggensnamn.wordpress.com/feed/

lägg till bloggfeed

Har du fler bloggar någon annanstans eller på wordpress så upprepar du proceduren och lägger till så många du har.

dina bloggar

Skulle du mot förmodan ångra dig och inte vilja pinga automatiskt mera, så tar du bort ditt konto genom att klicka på profillänken när du är inloggad.

avregga

Vill du marknadsföra tjänsten så fler får nytta av den kan du kopiera denna knapp rsspinga till din dator och ladda upp från den. Vill du hålla koll på RSS Pingas Nyheter så är RSSrss adressen http://rssping.ricercar.se/info/newsfeed

Andra bloggar om: , , , , , , ,


Responses

  1. […] Automatpinga wordpress.com bloggar […]

  2. […] Några personer verkade ha lite problem med att förstå hur man fick den att kolla sin blogg, så nu finns en liten guide. […]

  3. […] Pingar du idag manuellt, så har du nu chansen att slippa det. Behöver du en bildguide för tjänsten har jag gjort en sådan på blogghjälpsidan. […]

  4. […] Automatpinga wordpress.com bloggar […]

  5. Jag tror att jag registrerat mig rätt, men nu till ett problem. Hur kopierar jag in ”RSS-Pinga”-etiketten i min blogg. Jag ser hur andra har blogglisteetiketter, men jag förstår inte hur de får in dem på bloggen.
    Har heller inte klarat av etiketterna på bloggar.se.

  6. LeoH, Du behöver inte klistra in länken på din blogg, det är bara om man vill hjälpa till att marknadsföra det till andra. Man kan också bara göra en textlänk.
    Även jag blir glad om man länkar till Blogghjälp, för på så sätt sprider man att hjälpen finns och då hjälper man andra🙂

    Förklara/förtydliga vad du inte klarar och förstår med etiketterna på bloggar.se, ställ gärna frågor i länken för frågor
    https://blogghjalp.wordpress.com/stall-fragor/

  7. […] Automatpinga wordpress.com bloggar Kategorier Select Category Allmänt  (2) Bloggguide  (7) Blogghjälp  (11)    Externa tips  (6)    Komma igång  (7)    Tags  (2)    Widgets i WPc  (1) Bloggosfären  (9) sv.wordpress.com  (11) […]

  8. Tack för tipset!
    Funkar perfekt.

  9. Pedagogiskt=bra

  10. […] gör man då! Det finns information hos RSS-Ping, annars finns det en bra guide som ni kan läsa här RSS-Ping pingar t ex Technorati, Twingly, Feedburner, Nybloggat, utan kategori, och många flera. […]

  11. […] Automatpinga […]

  12. […] mars 12, 2008 lenaalenius https://blogghjalp.wordpress.com/2007/03/16/automatpinga-wordpresscom-bloggar/ […]

  13. Blir snart tokig på Bloggportalen! Får följande meddelande när jag ska pinga:
    Tyvärr så fungerade inte ditt ping, vg. kontrollera att du har minst en Blogg och att denna Blogg har ett RSS/Atom-flöde som validerar.
    Vad ska hag göra??

  14. kan jag få snabbare hanteringav RSS? Vad kostar det

    Henry Svensson

  15. Om man autopingar till nyligen.se, så ser man bara bloggens titel. Vore ju kul att kunna få rubriken på inlägget, så folk ser vad man pingat.
    När Metrobloggens pingar visas där, så är det inlägget som syns, men när jag pingar från min WordPress så visas bara min bloggtitel.

    Något tips?


Kommentera

Kategorier

